Privacybeleid

Vanaf 25 mei 2018 geldt een nieuwe Europese wet, de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Deze wet is opgesteld om ervoor te zorgen dat er zorgvuldig wordt omgegaan met uw persoonlijke gegevens.

Voor een goede behandeling is het ook noodzakelijk dat ik als behandelend therapeut een dossier aanleg. Dit is ook wettelijk verplicht
door de WGBO (wet op de geneeskundige behandelingsovereenkomst), dit dossier moet ik 15 jaar bewaren. Ik sta er garant voor dat uw gegevens uit uw dossier zorgvuldig worden
bewaard en niet aan derden worden verstrekt, zonder uw toestemming.

Ook heb ik een wettelijke geheimhoudingsplicht. Een klein deel van de persoonsgegevens worden gebruikt voor de factuur. Dit betreft de gegevens die de zorgverzekeraar vraagt, naam, adres, verzekeringsnummer, geboortedatum, datum van behandeling, korte omschrijving en de kosten
van de behandeling.

Uw emailadres wordt niet aan derden verstrekt.  Ik houd me aan deze regels en daarmee zijn uw gegevens veilig binnen de manier die de wet
voorschrijft.

WKGGZ: Wet kwaliteit, klachten en Geschillen in de zorg

Heb je een klacht? Blijf er niet mee rondlopen.

1. Bespreek je klacht met de therapeut

Heb je vragen? Of twijfels? Ben je ergens ontevreden over? Vertel het mij. Ik neem graag de tijd om er rustig over te praten.

2. Schakel onze klachtenfunctionaris in

Lukt het niet om er samen uit te komen? Of wil je hulp bij het indienen van een klacht? Neem dan contact op met de klachtenfunctionaris.

De klachtenfunctionaris kunt u bereiken via Quasir, expertisecentrum op het gebied van klachten in zorg en welzijn. U kunt Quasir bereiken op het algemene telefoonnummer: 0561- 618711 of op het rechtstreekse nummer van de klachtenfunctionaris: 06-48 44 55 38.
De klachtenfunctionaris kan u op de hoogte brengen van de mogelijkheden die u heeft voor uw situatie. Ook kunt u ervoor kiezen om een mail te sturen, deze kan verzonden worden naar: bemiddeling@quasir.nl

De klachtenfunctionaris is onafhankelijk en onpartijdig. De klachtenfunctionaris probeert u en de betrokkene d.m.v. bemiddeling, hoor en wederhoor bij elkaar te brengen. Uw informatie wordt altijd vertrouwelijk behandeld en alleen met uw uitdrukkelijke toestemming onder de aandacht gebracht bij de betrokkene(n).

Klachtenreglement

Om te zorgen dat uw klacht zo goed mogelijk behandeld wordt is een klachtreglement opgesteld. Hierin staat beschreven hoe u een klacht kunt indienen en hoe wij dit op zullen pakken. U kunt dit reglement opvragen bij de klachtenfunctionaris.

De wetgeving

Wetgeving rondom klachten is geregeld in de WKKGZ, Wet Kwaliteit, klachten en geschillen zorg. U kunt deze wet terug vinden op: www.eerstekamer.nl/

Contact:

José Rijk

Rembrandtstraat 1

7901 EK Hoogeveen